Igapäevaeluks on transport hädavajalik, eriti linnades. Covid-19 kriis on tõstnud linlaste ootusi puhtamate, turvalisemate ja paindlikumate liikumisviiside suhtes, mis samas sobiks kokku ka sotsiaalse distantseerumise reeglitega. Kõik see kiirendab linnamaastike ja nutikate liikuvuslahenduste arengut. Isejuhtivate sõidukite ilmumine võib küll aidata vähendada ummikuid, kuid tuleb arvestada, et autonoomse sõiduga seotud lahendused pole keskpikas perspektiivis majanduslikus mõttes elujõulised, sest isejuhtiv tehnoloogia on väga kallis ja kasutuselevõtt keeruline.
Lahenduste leidmiseks on Citroën, Accor ja JCDecaux alustanud loomingulist koostööd, mis kannab nimetust Urban Collëctif. Kantud veendumusest, et tuleviku liikuvus peab olema nii turvaline kui ka mugav, on koos loodud revolutsiooniline liikuvuskontseptsioon - isejuhtiv ja elektriline liikuvusplatvorm Citroën Skate.
Erinevad kered ehk Pod'id
Sofitel En Voyage on esimene Pod, mis sündis Accori ja Citroëni koostöös. See on kutse uude linnaliikuvusse, erakordselt mugavale teekonnale koos šiki teeninduse ja hingematvalt ilusate vaadetega.
Pod'il on automaatselt avanevad ja sulguvad liuguksed, kaks kuni kolm reisijat mahuvad koos mugavalt pardale. Pagas paigutatakse selleks mõeldud panipaika. Leedriba näitab reaalajas infot: isiklikke sõnumeid, uudiseid, ilmateadet, saabumisaega ja reisi kestvust.
Kõik on mõeldud selleks, et pakkuda igaühele sobivat Sofiteli teenindust: baar avaneb puudutuse peale nagu lilleõis, et pakkuda jooke ja suupisteid, lisaks on helisüsteem, juhtmevabad laadijad ning kohandatav meeleoluvalgustus.
Sofiteli teenindusele annab viimase lihvi puutetahvel, mille abil saab pidada videovestlusi Sofiteli hotelliteenindusega, et reserveerida näiteks laud restoranis või kohad teatrietendusele.
Pullman Power Fitness Pod on teine kere, mis sündis Accori ja Citroëni koostöös ning väljendab Pullman Hotels & Resorts tulevikunägemust. Kere iseloomustab ebatavaline klaaskuppel, mida kattev muster moodustab rulood, mis on inspireeritud Pullmani graafilistest lahendustest, sillerdades sinistes, lillades, roosades ja rohelistes varjundites. Reisijate privaatsus on tagatud, samas on tagatud ka reisijate vaade tänavale.
Reisijate soovil leedriba abil kohanduv heli- ja valgussüsteem annab kordumatu efekti. Kolm režiimi kolme värvi ja meeleoluvalgusega sobivad kokku valitud treeninguga, luues nii kordumatu, virgutava ja taastava kogemuse.
JCDecaux City Provider pakub kahte näoga üksteise poole asetatud ruumi, mida katab roheline taimedest katus. Üks on avatud ruum, mida kaitseb ilmastiku eest varikatus; teine on suletud ruum, milles on originaalne meeleoluvalgustus. Korraga mahub pardale kuni viis inimest, kes reisivad mugavas ja kirkas keskkonnas, kust avaneb linnale suurepärane vaade. Reisijate käsutuses on USB-pesad mobiilseadmete laadimiseks. Kahel interaktiivsel ekraanil jookseb info ja teenused, mille abil planeerida reise, hankida infot kultuuri, turismi või kogukonnaelu kohta, avastada uusi kohti.
Platvorm
Citroën Skate on linnaliikuvuslahendus, mida saab kasutada kõigis linnakeskustes selleks loodud eraldiseisvatel radadel, et tagada sujuv ja optimeeritud liikuvus. Citroën Skate on isejuhtiv, elektriline ja juhtmevabalt laetav, see võib tegutseda peaaegu katkematult, laadides end ise automaatselt vajaduse tekkides selleks ettenähtud laadimisbaasides.
Citroën Skate on platvorm, mis võimaldab Pod'e vahetada vastavalt vajadusele ja tellimustele. Pod'e saab vahetada vähem kui 10 sekundiga. Citroën Skate on universaalne liikuvusplatvorm, mida saab kasutada kõikvõimalike kerede liigutamiseks, mis teeb tehnoloogia argielus paremini kasutatavaks.
See on varustatud kogu tehnoloogiaga, mis on vajalik transpordi- ja logistikaüksuste liigutamiseks, võimaldades neil loobuda üleliigsetest ja kallistest seadmetest ning tehes nii isejuhtiva tehnoloogia kasumlikuks. Võrdluseks, sõiduautod on 95% ajast pargitud ega suudaks eales kasutada tehnoloogia täit potentsiaali. Nagu ultratehnoloogiline rula, ühendab Citroën Skate tehnoloogia, mida on vaja autonoomseks ja elektriliseks transpordiks: akud, elektrimootori, sensorid jne. Tippkiirus on piiratud 25 või 5 km/h, et tagada reisijate turvalisus sõltuvalt piirkonnast. Kiirus sõltub ka sellest, kuidas Pod'e kasutatakse, et tagada nõudluse kõige efektiivsem täitmine.
Citroën Skate võtab väga vähe ruumi: see on 2,6 meetrit pikk, 1,6 meetrit lai ja 51 cm kõrge, mistõttu see ei risusta avalikku ruumi. Selle kompaktsed mõõdud ja disain teevad sellest nutika ja universaalse liikuvuslahenduse.
Rattad on revolutsioonilised nii kontseptsioonilt kui ka disainilt ja nende loojaks on Goodyear, kes on olnud Citroëni partner 19-19 ideesõiduki juures, luues silmatorkavalt kujundatud rattad. Citroën Skate'i jaoks arendas Goodyear mitmesuunalised Eagle 360 rattad, mille eeskujuks on Goodyeari logo. Ratastes on väikesed elektrimootorid, mis annavad robotile 360-kraadise liikumisvabaduse, nii et see saab liikuda igas suunas nagu arvutihiir, pöörata kohapeal ringi ja pugeda kõige kitsamatesse kohtadesse muretsemata sõidusuuna pärast.