CITROËN ON PÜHENDUNUD SÄÄSTVA ARENGU TAGAMISELE
Pühendumus keskkonna säästmise eesmärkidele alates sõidukite väljatöötamisest kuni taaskasutuseni
Citroëni meeskond on keskendunud sõiduki muutmisele nii keskkonnasäästlikuks kui võimalik sõiduki igas kasutusetapis: vähene energiatarve, väiksem heitmekogus ja saastamine, loodusressursside ratsionaalne kasutus, materjalide taaskasutus ja väärindamine jne. Citroëni pühendumus kannab endas järgmist tähendust:
- arvestamine keskkonnasäästu vajadustega juba alates toodete ja teenuste väljatöötamise etapist;
- arvestamine materjalide ringlusse suunamisega ja väärindamisega toodete utiliseerimisel.
DISAIN
TOOTMINE
MÜÜGIJÄRGNE TEENINDUS
TAASKASUTUS
Citroën on juba ligikaudu kakskümmend aastat keskendunud võrgustiku loomisele romusõidukite keskkonnasäästlikuks kokkukogumiseks ja väärindamiseks (autolammutuse liit). Sõiduki suunamine utiili hõlmab seitset etappi.
1. ETAPP: KOKKUKOGUMINE
Sõiduki viimane omanik toob sõiduki utiliseerimiseks ametlikku kogumispunkti. Ametlik kogumispunkt väljastab pärast sõiduki ülekontrollimist sõidukile seadusega ettenähtud lammutustõendi.
2. ETAPP: EELTÖÖTLEMINE JA SAASTAVATE AINETE EEMALDAMINE
Aku ja rehvide eemaldamine. Õhkpatjade neutraliseerimine. Seejärel eemaldab meie partner sõidukist kütusejäägid ja muud vedelikud: mootoriõli, käigukastiõli, pidurivedeliku ja kliimaseadme jahutusvedeliku. Kõik need keskkonnaohtlikud jäätmed suunatakse täies mahus väärindamiseks otstarbekohasesse töötlusjaama.
3. ETAPP: LAHTIMONTEERIMINE TAASKASUTUSEKS
Järgmine etapp seisneb mehaaniliste või kereosade, samuti elektri- või elektroonikaosade lahtimonteerimises nende kasutamiseks varuosadena või taastatud osadena. Lisaks sorditakse selles etapis, majandusliku tasuvuse eeldusel, välja veel ka sellised materjalid nagu näiteks plastmass või klaas.
4. ETAPP: LADUSTAMINE
Keskkonnaohtlikud materjalid kogutakse kokku ja suunatakse jäätmete kokkukogumisele ja kõrvaldamisele spetsialiseerunud ettevõtetetele.
5. ETAPP: PURUSTAMINE
Keskkonnaohtlikest jäätmetest vabastatud kered suunatakse tükeldamiseks purustisse, kus kered purustatakse ja tükeldadatakse mõnesentimeetristeks tükkideks, kusjuures purustis toimub samas veel ka esimene magnetsortimine metalli (terase) kokkukogumiseks.
6. ETAPP: PÄRAST PURUSTAMIST
Purustamisel saadud jäägid sorditakse materjalide füüsikaliste omaduste alusel (magnetsortimine, pöörisvool, voolutamine) tuginedes automatiseeritud meetodite kasutamisele, mis võimaldab erinevate fraktsioonidega materjalide sortimise.
7. ETAPP: RINGLUSSEVÕTT, TAASKASUTAMINE JA LADUSTAMINE JÄÄTMEJAAMA
Materjalifraktsioonid suunatakse pärast sortimist taaskasutusse materjali (magnetid/metallurgia, teatavad plastid ja plasturgia) või energia (tsemenditehas, kaugküttejaam, elektrijaam jne) väärindamiseks. See tööstuslik protsess võimaldab sõiduki massist rohkem kui 95% taaskasutamise, ringlussevõtu ja väärindamise, vähendades sellisena oluliselt jäätmehoidlatesse suunatavate materjalide kogust.
TEIE CITROËNI VÄÄRINDAMINE Sõiduki väärindamiskava pärast sõiduki mahakandmistKeskkonnakaitse on olnud alati meie tähelepanu keskpunktis. Sõidukite nõuetekohane utiliseerimine on tänaseks muudetud seaduste ja eeskirjadega kohustuslikuks.
See tähendab, et kõik Citroëni sõidukid tuleb viimaselt kasutajalt utiliseerimiseks tasuta vastu võtta, eeldusel et sõiduk vastab teatud tingimustele (loetletud allpool).
Eesmärgiga tagada teie sõiduki nõuetekohane ringlussevõtt võimalikult keskkonnasäästlikul viisil oleme nimetanud ametisse oma sõltumatud eksperdid. Nende ülesandeks on jälgida, et sõidukite kokkukogumine toimuks täpselt vastavalt eeskirjadele. Lisaks on nende ekspertide ülesannete täitmisega tagatud kõikide, taaskasutust reguleerivate õigusalaste nõudmiste täitmine meie partnerite poolt. See tähendab, et kõik nende kontrolli all olevad ettevõtted peavad järgima kõiki protseduurireegleid ja dokumenteerima kõik materjalide sisend- ja väljundvoogudega seonduvad toimingud Citroëni poolt kehtestatud reeglite järgi.
Eesmärgiga tagada Citroëni kõikide toodete vastavus ringlussevõtu nõuetele, lähtuvad meie uurimis- ja arendusmeeskonnad taaskasutamise ja väärindamise protsesside, järjest rohkem võimalusi pakkuvatest võimalustest.
Kuna nendest lähtuvad ka meie tarnijad, võimaldab see lisaks veel ka sõidukiosade ja komponentide analüüsimise taaskasutatavuse ja väärindamise võimaluse seisukohast.
Jätkusuutlikkust tagava tootearenduse lähtekohad on järgmised:
- Säästvate materjalide valik
- Tähelepanu pööramine saaste vähendamisele juba alates projekteerimisfaasist
- Tähelepanu pööramine lahtimonteerimise tõhususele materjalide sortimise ja väärindamise eesmärgil.
Teie Citroëni tasuta tagasivõtmine sõiduki utiliseerimisel on võimalik, kui:
- sõidukis on maksimaalselt 9 istekohta või tegemist on tarbesõidukiga täismassiga kuni 3,5 tonni;
- sõiduk on registreeritud Eestis;
- sõiduk on põhikomponente silmas pidades komplektne;
- sõiduk ei sisalda mis tahes jäätmeid;
- sõidukiga samaaegselt antakse üle ka sõiduki algupärased dokumendid.
Arendus Elutsüklite hindamine
- Säästvate materjalide valik
Tootmine
- Materjalide taaskasutus
Kasutamine
- Jäätmete käitlemine ja kõrvaldamine esindusteeninduses
- Varuosade taaskasutus ja taastamine
Kokkukogumine
- Sõidukite kokkukogumine
- Saasteainete kõrvaldamine ja eeltöötlus
- Euroopa direktiivi rakendusala
Sõiduki lõplikul kasutusest kõrvaldamisel tooge see mõnda meie ametlikest kogumispunktidest.
Lisaks sõiduki lammutustõendile väljastatakse ametlikust kogumispunktist teile sealt vajalikud dokumendid sõiduki arvelt maha võtmiseks. Seeläbi võite olla kindlad sõiduki utiliseerimises keskkonnasäästlikul viisil.